VFN leden communiceren vanaf nu met consumenten in een taalniveau dat niet ingewikkelder is dan B2. Het doel is om te communiceren in taalniveau B1.Er zijn zes taalniveaus (eenvoudig A1 tot en met zeer complex C2). Taalniveau B1 wordt goed begrepen door ongeveer 85% van de...

De Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN) en opleidings- en exameninstituut Lindenhaeghe hebben vandaag een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Aan de leden, geassocieerde leden en distributiepartners van de VFN wordt een uitgebreid opleidingspakket aangeboden. Naast de verschillende bestaande Wft opleidingen zullen ook op maat ingerichte opleidingen voor...

De Consumptief Krediet markt vertoont tekenen van herstel na 5 jaren van krimp. In september 2013 is het nieuw verstrekte krediet met 1% licht gestegen ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit voorlopige cijfers van het CBS. Sinds eind 2008 is het maandelijks verstrekte...

Consumenten moeten waakzaam zijn voor onbekende tussenpersonen die hen de komende maanden benaderen. De Consumentenbond spreekt deze waarschuwing uit na meldingen van leden die ongevraagd telefonisch advies kregen over hun woekerpolis. Dit meldt Amweb.nl. Volgens de bond zijn sommige adviseurs erop gebrand om voordat het...

De AFM stelt in haar nieuwsbrief te werken aan een normenkader voor online dienstverlening. "Door middel van een open dialoog wil de AFM innovaties bevorderen en faciliteren in het streven naar betaalbare, kwalitatief hoogwaardige dienstverlening", aldus de AFM.Eerder gaf de AFM voor bedieningsconcepten al handvatten met betrekking...